ליצירת קשר

    איך מקבלים החזר מס ?

    על פי החוק, על כל העובדים, עצמאיים או שכירים לשלם באופן חודשי למס הכנסה. תשלום מס הכנסה בעבור שכירים, מתבצע מידי חודש דרך תלוש המשכורת ומתבסס על תחשיב מוערך של השכר השנתי שלהם לאורך אותה שנת מס. כיון והמס מבוסס על חישוב משוער של גובה הכנסת העובד, לעיתים ייתכנו פערים בין הסכום שהעובדים צריכים לשלם לבין הסכום שנוכה להם בפועל. כאשר מדובר בעצמאים, עליהם לשלם במהלך שנת המס מעין מקדמות המבוססות על שיעור ההכנסה השנתית שלהם. במידה ובתום שנת המס התברר כי סכום המס שהעובדים שילמו, העצמאיים והשכירים, גבוה ממה שהם נדרשו לשלם, הם זכאים לקבל החזרים ממס הכנסה.

    הגשת בקשה להחזר המס

    לפני הגשת בקשה להחזר המס מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס מקצועי. הסיבה היא שרואה חשבון מנוסה, בקיא בכל חוקי המס ולכן יכול לוודא כי מילוי הטפסים והגשת הבקשה יעשו בצורה נכונה, כך שלא מצד אחד לא יוצר מצב של החזר נמוך יותר או חיוב מס נוסף, במידה והפער בתשלום המס יתגלה כשלילי. איש מקצוע מנוסה יידע לבחון את המצב הספציפי של מבקש הבקשה, הכולל את מצב התעסוקה שלו (החלפת מקום עבודה, פיטורים או התפטרות), מצב משפחתי (מזונות, הורה יחידני, יציאה לחופשה לידה) או זכאויות אחרות לנקודות זיכוי כמו מסיימי תואר ראשון וחיילים משוחררים.

    איזה טפסים צריך עבור הבקשה?

    החזרי מס הכנסה נעשים באמצעות הגשת בקשה מקוונת או ידנית אל פקיד שומה באזורים המגורים. אל הבקשה להחזר המס יש לצרף לבקשה טפסים שונים. הטפסים העיקריים כוללים את טופס 106 וטופס 135. טופס 135 כולל פרטים אישיים שלכם, פרטי חשבון בנק, הכנסות, נקודות זיכויים ועוד. טופס 106 מרכז את כל נתוני תלשו השכר שקיבל עובד לאורך כל שנת המס (זיכויים, תשלומים, פיטורים, ניכויים, הפקדות וכו') ומעיד על כל ההכנסות שהתקבלו בשנת המס עליה מבקשים החזרי מס.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל
      שלחו הודעה
      💬 צריך עזרה?
      היי 👋
      איך נוכל לעזור לך?
      דילוג לתוכן