ליצירת קשר

    רואה חשבון לעוסק פטור

    אין זה משנה אם אתם עוסק פטור או חברה בע"מ אתם תצרכו להיעזר בשירותיו של רואה חשבון על מנת להתנהל כיאות עם רשויות המס, מס הכנסה וביטוח לאומי. הבירוקרטיה בישראל לא פשוטה בכלל ובפרט לבעלי עסקים עצמאיים שנאלצים להתמודד מול מילוי מסמכים בלבול הם נחלתם של כלל האזרחים. עצמאים צריכים להתנהל גם מול ביטוח לאומי מס הכנסה ומע"מ.

    על מנת להתמודד עם הבירוקרטיה הזו ולהקל על העצמאים בא לעזרתם רואה החשבון מאמר זה יענה על שאלות שונות כמו מהו רואה חשבון לעוסק פטור ואיך הוא עוזר דווקא לו ולמה עוסק פטור זקוק בייחוד לשירותיו,
    כל זאת במאמר שלפניכם:

    מה תפקידו של רואה חשבון לעוסק פטור ?

    רואה חשבון או בקיצור רו"ח הוא אדם שהוסמך על ידי רשויות המס לבצע ביקורת על דין וחשבון כספיים ומתן דיווח עליהם. בישראל הגדרת המקצוע היא בדיקתם או אישורם של כל מאזן רווח והפסד, חשבון של תקבולים וביצוע כל תפקיד שהוטל עליו במסגרת המקצוע שלו ובהתאם לחוק. לרואה החשבון יש השכלה רחבה מאד בחוקים הנוגעים לנושא זה. רואי חשבון רבים מעוסקים על ידי חברת רבות כחשבי שכר ומנהלי חשבונות אך לאחרונים אין כל צורך ברישיון.

    למה עוסק פטור צריך רואה חשבון?

    עוסק פטור הוא עסק עצמי שהכנסותיו של עד 100,491 ₪. עוסק פטור לא צריך לשלם מע"מ ולכן מסיבה זו הוא נקרא פטור ואסור לו לגבות מע"מ מהלקוחות ולכן הוא לא מוציא חשבוניות אלא קבלות. כאשר מחליטים להקים עסק עצמאי יש לפתוח תיק במע"מ לאחר מכן במס הכנסה ובביטוח לאומי.

    על פי חוק חייב עוסק פטור למלא דו"ח על ההכנסות וההוצאות שלו בכל שנה למע"מ ולמס הכנסה למרות שעוסק פטור לא חייב ברואה חשבון רבים מעדיפים שלא למלא זאת לבדם ונעזרים ברואה חשבון לשם כך.

    מעבר לכך רואה החשבון יכול לנהל עבור בעל העסק את ההוצאות השוטפות להוציא קבלות וכן לשמור אותן בעבורו. על פי החוק עוסק פטור לא חייב להשתמש בשירותיו של רואה חשבון ויכול לעשות זאת לבדו.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      מאמרים נוספים

      מידע נוסף בנושא

      רישום של רואה חשבון לעוסק פטור

      אחת מהתפקידים של רואה חשבון לעוסק פטור הוא לעזור ברישומו במשרדי הממשלה השונים, כמו: ביטוח לאומי, מע"מ ומס הכנסה. רבים לא יודעים כאשר הם פותחים את העסק אם כדאי להם להירשם כעוסק פטור או כחברה בע"מ רבים מבעלי העסקים המתחילים במיוחד לא יודעים להחליט וכאן זהו התפקיד של רואה החשבון להדריך אותם ולבצע איתם תיאום ציפיות על מנת לעזור להם להגיע אל ההחלטה הנכונה. במדריך הנוכחי נעסוק בכל השאלות האלו של רואה חשבון לעוסק פטור ואת כל המידע על רישום עוסק פטור.

      מהו עוסק פטור ומי רשאי להירשם ככזה?

      עוסק פטור הוא עוסק שהוא לא חייב לשלם מע"מ כחלק מהמחזור של העסקאות שהוא מבצע ולכן אינו גובה מע"מ הלקוחות שלו מצד שני הוא גם לא יצטרך לקבל מע"מ עבור הוצאות שיש לו בעסק.

      חשוב לשים לב כי בתחילת שנות 2000 בוטלו ההגדרות הבאות עוסק זעיר ועוסק זעיר פטור. ההגדרות כיום מתאימות רק לעוסק פטור או עוסק מורשה.

      מי לא רשאי להירשם כעוסק פטור?

      הכלל הראשון על  לבצע רישום כעוסק פטור הוא לעמוד בתקרה של עד 100,000 הכנסות. חשוב מאד להבין שגם אם יש מקומות שעומדים בתנאים אלו הם לא זכאים להירשם ככאלו רופא, וטרינר, פסיכולוג, סוחר כלי רכב ועוד.

      למי כדאי להירשם כעוסק פטור?

      רישום כעוסק פטור מתאים בעבור מי שרוצה לפתוח עסק עצמאי העוסק בעיקר מול לקוחות פרטיים. לכן הוא יכול להציע מחיר שאינו כולל מע"מ.

      חובות ניהול ספרים  לעוסק פטור

      • ניהול פנקס חשבונות
      • ניהול פנקס קבלות עם הוצאות שונות
      • ניהול ספר תקבולים ותשלומים

      חשוב לדעת שאם בעבר כל זאת היה מתבצע ידנית כיום יש תוכנות לניהול עסק וזה מתבצע אוטומטי.

      פתיחת תיקים שונים ברשויות המס השונות

      על מנת להירשם כעוסק פטור יש לפתוח תיק ב:

      פתיחת תיק עוסק פטור בע"מ

      רואה חשבון המכיר את הנושא יוכל לבצע עבורכם זאת לאחר שכל הטיפול יסתיים תקבלו  מספר עוסק פטור שהוא מספר תעודת הזכות שלכם.

      פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה

      התהליך דומה לעסק מורשה כמו כן יש לפתוח תיק בביטוח לאומי

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל
      שלחו הודעה
      💬 צריך עזרה?
      היי 👋
      איך נוכל לעזור לך?
      דילוג לתוכן